Portrætter – Do’s & don’ts

1) At have et foto på et visitkort er simpelthen et must have for alle professionelle
En godt erhvervs-portræt gør altid at et visitkort skiller sig ud fra mængden, og det giver dine nye kontakter en fantastisk måde at huske dig på, da et billede huskes bedre end et navn.

2) Sæt erhvervs-portrætter på din hjemmeside: Om os – din evt. “Biografi” side, såvel som din virksomhed blogs.
Hvis du har en stor stab, overvej da at medtage alle deres portrætter på hjemmesiden også. Din virksomheds portrætter bygger fortrolighed og styrker forbindelsen mellem dig og din klient

3) Alle dine sociale profiler skal altid indeholde et professionelt portræt. Snapshots fra festen i fredags, eller hjemme i haven for ikke at nævne mobiltelefon fotos forstærker ikke din professionalisme.
Et professionelt fotograferet profilfoto præsenterer dig som en ægte professionel, der kan tages alvorligt.

4) Overvej at bruge dit portræt på dit brevpapir og i e-mails.
Ved at inkludere dit portræt begynder læseren at lave en personlig forbindelse til dig.
Markedsundersøgelser har vist, at breve og mails med et billede, er mere personligt og uforglemmeligt, og gør det sværere for dine kundeemner til at ignorere dig.

5) Salgsbreve er et vigtigt forretnings- og kommunikations-værktøj og fotografering gør dem endnu mere effektive.
Når du skriver salg breve til dine kunder og kundeemner, så glem ikke at bruge dit portræt i din pitch. Dette enkle råd tilføjer en klar fangst af opmærksomhed og det er derfor nemmere at vinde deres interesse for dit tilbud.

6) Brochurer skal altid indeholde et professionelt portræt, så du kan opnå en personlig forbindelse med dine kunder.
En brochure med dit portræt, etablerer din identitet som “ansigtet” af din virksomhed. Husk at mennesker ønsker at gøre forretninger med folk de kender. Et godt erhvervs-portræt gør dig til et kendt ansigt.

7) Hvis du har lastbiler og varevogne i virksomheden, hvorfor så ikke overveje at bruge dit portræt eller måske nogle portrætter af dine medarbejdere på køretøjet. Det er en fantastisk måde at skabe en menneskelig identitet for din virksomhed, og du ved aldrig, hvem der sidder ved siden af dig i trafikken.

8) Send altid billeder med hver pressemeddelelse og annoncering. Hver meddelelse vedr. forfremmelse, pensionering og nyt personale, skal være ledsaget af portrætter. Tilføjelsen af et høj kvalitets portræt med din pressemeddelelse, øger dine chancer for offentliggørelse dramatisk.

9) Hver dag hører vi i medierne om de hårde tider, der har ramt de trykte medier i almindelighed og aviser i særdeleshed. Denne økonomiske knibe har gjort, at medierne har færre ressourcer at bruge, så de vil være mere tilbøjelige til at bruge billeder fra din virksomheds presse-kit. Forsyn dem derfor med høj kvalitet, relevante og professionelt producerede virksomhedsfotos til at optimere din omtale.

10) Fotografi er en kunstart. En professionel og erfaren fotograf, kan hurtigt vurdere dine og virksomhedens plusser og minusser og forstår at lyssætte for bedste effekt. Hvis du hyrer en fotograf baseret på pris og uden hensyntagen til talent, er du temmelig sikker på, er du vil ende op med svage billeder, som i sidste ende vil skade mere end gøre gavn. Af denne grund, bør du altid sørge for, at du har et professionelt portræt, så du udstråler success og troværdighed til din omverden.

StudioOne tager portrætter for mange virksomheder. De bruger os, da vi sørger for, at kvaliteten er i orden. Herudover sørger vi for, at alle ser godt ud, og har et roligt og trygt glimt i øjet, og derved virker troværdige på modtageren.